piątek, 16 października 2009

Chleb pszenny na miodzie



Prawie przegapiłam "chlebowe święto". Ten chlebek upiekłam właściwie przez przypadek, bo dopiero wczoraj uświadomiłam sobie, że to już jutro (dzisiaj) jest TEN dzień. Sama pewnie długo jeszcze nie zdecydowałabym się na upieczenie takiego właśnie chleba, bo wolę te na zakwasie, ale, że przepis dostałam wraz z rekomendacją od Beaty, więc postanowiłam spróbować. I rzeczywiście nie zawiodłam się. W smaku lekko słodkawy, wilgotny, dosyć dobrze przechowujący się, a poza tym bardzo łatwy i szybki do zrobienia. Polecam zwłaszcza zapracowanym i tym, którzy jeszcze nie mieli do czynienia z zakwasem ;-)



Składniki:

- 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej chlebowej
- 1 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
- 3 łyżki mleka w proszku
- 1 paczka(7 g) drożdży suszonych
- 1 szklanka ciepłej wody ( dałam 1 i 1/2 szklanki)
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki miodu
- 2 łyżki oliwy

Wszystkie składniki wymieszać mikserem. Zostawić ciasto do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. Przelać do formy (u mnie 12 x 22 cm, ale nieco mniejsza byłaby lepsza) i jeszcze raz zostawić do wyrośnięcia. Piec ok. 25 minut w temp. 200 st.C ( piekłam 10 minut dłużej).


12 komentarzy:

  1. Pyszna propozycja i jak jeszcze taka pyszna - to juz mi sie podoba bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Evenko, piękny jest Twój chlebek! Musi smakować pysznie:))
    Ja tez wzięłam udział w Światowym Dniu Chleba, dla mnie to pierwszy raz, bardzo się cieszę ,że mi się udało dołączyc.
    Pozdrawiam CIe bardzo ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :) lubię domowe chlebki

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja też uczciłam święto chlebem miodowym! Wypróbuję Twój przepis, wyglada bosko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za komentarze :-)

    Tyle pięknych chlebów dzisiaj na blogach , a ja nie mam nawet czasu , żeby je wszystkie dokładnie obejrzeć. Dobrze , że Zorra zbierze je wszystkie do kupy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Evenko , bardzo apetyczny :-) , przepis zapisuję (do zrobienia :-) w najbliższym (mam nadzieję)czasie)

    OdpowiedzUsuń
  7. Evenko, cieszę się, ze chleb Wam smakował. Ja piekę go bardzo często
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie wygląda - zapisuję do przetestowania, bo lubię chleby z dodatkiem miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewusiek , Abbro , polecam :-)

    Beatko , jeszcze raz dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Evenko, przez przypadek czy tez nie - brawa za "świętujący" piękny chlebuś. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. niezakwasowi i zapracowani. to chyba z dedykacją dla nas. trzeba będzie spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Looks great!

    Dziekujemy za udzial w World Bread Day 2009. Yes you baked! :-)

    OdpowiedzUsuń