niedziela, 20 maja 2012

Babeczki waniliowe



Dzisiejszy przepis będzie troszkę nietypowy. Miałam do wykorzystania gotowy krem (tak, wiem, to istna profanacja bloga ;-), którym zostałam jakiś czas temu obdarowana, więc musiałam upiec do niego jakąś "podstawę". No i w ten oto sposób przypomniałam sobie smak typowych amerykańskich "cupcake-ów". Nie, żebym za nimi tęskniła, ale dzieci były zachwycone :-)






Składniki na 12 sztuk:
- 100 g masła lub margaryny
- 130 g cukru
- 2 jajka
- 50 g mąki ziemniaczanej
- 150 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 2-3 łyżki mleka


Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Tłuszcz utrzeć z cukrem na puszystą masę. Wbijać po jednym jajku dokładnie ubijając. Następnie dodawać stopniowo mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, wanilię i mleko (wymieszać łyżką lub mikserem na małych obrotach). Gotowe ciasto nakładać do foremek muffinowych. Piec w temp. 180 st. c przez 25-30 minut.
Po wystygnięciu babeczki udekorować ulubionym kremem, ew. kolorową posypką.

Uwagi:
Tak samo można upiec babeczki z owocami, posypane kruszonką.



14 komentarzy:

  1. Och ty niegrzeczna kusicielko !

    OdpowiedzUsuń
  2. nieważne, że krem gotowy, ważne że na pewno były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. WYglądają przepysznie! CHętnie bym skusiła się na jedną:)
    Pozdrowienia ciepłe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam słodkości, a Twoje babeczki wyglądają pysznie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. dzieci uwielbiają takie babeczki, wierzę, że były zachwycone:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Babeczki wyglądają cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. genialne! Juz wiem, co pojawi się u mnie na stole podczas kolejnego przyjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękniste! Takie kolorowe, nic dziwnego, że dzieci szczęśliwe :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. już miałam nadzieję, na przepis na dobry krem do babeczek ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. No , niestety , skorzystałam z "gotowca" ;-) Dodam tylko , że taki typowy krem do "cupcake-ów" to samo masło z powalającą ilością cukru pudru i trochę wanilii do smaku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zauroczyły mnie swoim wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń