wtorek, 22 września 2009

Ciasto z malinami


Cienkie ciasto ucierane , a na nim maliny przykryte warstwą pianki. Proste , delikatne i pyszne. Obawiałam się , czy pianka przypadkiem nie opadnie tak , jak to bywało w przeszłości , ale okazało się , że zupełnie niepotrzebnie , bo wyszła mi całkiem gruba "pierzynka". Przepis na to smaczne ciasto podała Krystyna9 na forum Cincin.


Ciasto:
- 4 żółtka
- 125 g masła lub dobrej margaryny
- 150 g mąki tortowej
- 50 g mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 4 łyżki cukru pudru
- 4 łyżki mleka lub słodkiej śmietanki
- cukier waniliowy (dodałam od siebie)

Piana:
- 4 białka
- 150 g drobnego cukru
- 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 i 1/2 łyżeczki octu winnego lub soku cytrynowego
- szczypta soli

Ponadto:
- ok. 300 g malin

Miękki tłuszcz utrzeć z cukrem pudrem (i ew. cukrem waniliowym). Obydwie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać po trochu do masy maślanej na zmianę z żółtkami i mlekiem (po 1 łyżce na raz) ciągle ucierając. Ciasto powinno być dosyć gęste. Wyłożyć do tortownicy (o średnicy ok. 26 cm) i piec wstępnie 20-25 minut w temp. 180 st.C. Około 5 minut przed końcem pieczenia ubić białka z odrobiną soli. Stopniowo dodawać cukier , wciąż ubijając , aż piana będzie sztywna. Kiedy cukier się rozpuści , dodać przesianą mąkę ziemniaczaną. Na koniec wlać ocet winny (sok cytrynowy) i delikatnie wymieszać.
Na gorące podpieczone ciasto wyłożyć maliny , a na wierzchu rozsmarować pianę. Ciasto ponownie wstawić do piekarnika na kolejne 20-25 minut.

Print Friendly and PDF

32 komentarzy:

Beata pisze...

Ależ apetyczne! u mnie ostatnio ciągle coś z malinami, wszyscy w domu je lubią
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Już kilka razy robiłam to ciasto z przepisu na CinCin. Maliny przełamuja słodycz ciasta, ktore jest delikatnie kruche. Ciasto prezentuje sie doskonale. Naprawde polecam!

wiosenka27 pisze...

A ja dzisiaj pomyslałam sobie o ucieranym z jeżynami bo mam ich pełno. A u Ciebie maliny:)

szarlotek pisze...

Przepiękne ! Ta pierzynka jest obłędna ,nie wspominając o malinach :)Zaczyna mnie ściskać a plany zdecydowanie nie malinowe.....

Małgosia.dz pisze...

Prawdziwy dymek nad malinami wyrósł. :) Śliczne ciacho. :)

Krystyna9 pisze...

Evenko, pięknie Ci wyszło całe ciasto a pianka jest super.
Bardzo mi miło, że zechciałaś wypróbowac mój przepis. Każdego lata czekam kiedy dojrzeją maliny i piekę to ciasto. Ono jest faktycznie moje ulubione

asieja pisze...

ale pierzynka puchowa!
pięknie wyrosła
i te ukryte maliny

Ezieta pisze...

Juz wiem, co upieke jutro dla mojej rodzinki na male spotkanie.Mysle, ze wszyscy beda zachwyceni! Byle kupic maliny.
Podgladam Twojego bloga od jakiegos czasu i wyprobowalam juz kilka przepisow..Wszystkie udane!

Jul pisze...

Wygląda powalająco! I wydaje mi się, że xałkiem łątwo będzie przerobić je na bezglutenowe:D Pozdrawiam!

Anecik pisze...

ależ ono jest cudne :) mniam

evenka pisze...

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :-)
A Tobie Krystyno dodatkowo za przepis :-)

Pozdrawiam!

kasiaaaa24 pisze...

Wygląda na bardzo, bardzo delikatne. Pięknie się prezentuje :)

majana pisze...

Jejku, Evenko jakie ono śliczne! Jaka gruba, puszysta pianka!
Chętnie bym się podłączyła pod kawałeczek ciasteczka :)
Pozdrawiam ciepło:)

margot pisze...

ale ciasto , jakie kuszące , a najbardziej takiej ,prze duże T piany zazdroszczę

majka pisze...

To ciasto wyglada jak malinowa chmurka :) Przesliczne!

polinqa pisze...

jak ja uwielbiam ciasta z pianką! tak dawno nie robiłam, muszę zrobić je znów :D pysznie wygląda

Jo. pisze...

Jak ciasto ma na sobie grubą warstwę bezy to już jest moje ulubione. a jak do tego są tam jeszcze pyszne malinki to jeszcze bardziej je lubię.

kabamaiga pisze...

Evenko pierzynka nie jest całkiem gruba. Jest gigantyczna. Zazdroszczę. Wygląda cudownie

ilka_86 pisze...

ślicznie się prezentuje, a w dodatku pewnie jeszcze super smakuje, bo zawiera pyszniaste malinki:]

margot pisze...

miało być tak,, ale ciasto , jakie kuszące , a najbardziej zazdroszczę takiej dużej piany"
ups ale narobiłam literówek wyżej

evenka pisze...

Dziękuję i cieszę się , że ciasto Wam się podoba :-) A skoro u mnie piana nie opadła , to i nikomu nie powinna ;-)

Polka pisze...

O nie nie nie zgadzam się :) Mi ZAWSZE opada :D Ale piękne propocje! Rany jet 5ta nad ranem a ja umieram z głodu :)

pyra pisze...

Uwielbiam ciasto z bezową pianką, szkoda ,że moje maliny juz sie skończyły

evenka pisze...

Polko , wypróbuj ten przepis , jeśli i tym razem pianka opadnie , to chyba wisi nad Tobą jakieś fatum ;-))
P.S. A co Ty robisz o tak nieludzkiej porze przy komputerze ? ;-)

Pyro , można spróbować z mrożonymi , tylko oczywiście wcześniej je rozmrozić. Wiem , że to nie to samo , co ze świeżymi , ale jak ktoś baaardzo chce... ;-)

iis111 pisze...

piekna piana Ci wyszla:D

ewusiek pisze...

Evenko , ciasto wygląda obłędnie :-)

Anonimowy pisze...

mniam :D

zebrra pisze...

Evenko, właśnie robię to ciacho, tyle, że z truskawkami, powiedz mi proszę, bo mam pewne wątpliwości... W przepisie piszesz, że do tortownicy wyłozyć połowę ciasta - to chyba pomyłka, bo z tego co widzę jest tylko jedna warstwa biszkoptowa? Czy się mylę? Dalej nie ma co zrobić z drugą połową, więc przyjęłam, ze całość idzie na dno...
Pozdrawiam,
zebrra

evenka pisze...

Hmmm... skąd mi się wizęła ta połowa ? Chyba wpisując przepis zamyśliłam się ;-))
Oczywiście ma być tylko jedna warstwa ciasta - już poprawiłam.

kasiula.mama pisze...

Cudeńko!! Rozpływa się w ustach! Zmieszałam dwie odmiany malin-czerwone i żółte,ciacho wyszło boskie,a piana potężna :)
polecam wszystkim!! Ciacho tanie ,szybkie i efektowne!

Espresso pisze...

Wypróbuję dziś :)

Espresso pisze...

Wyszło przepyszne!
Super piana...i ten smak malin... :))
Pozdrawiam.

ShareThis