wtorek, 26 maja 2009

Biszkopt z jabłkami i truskawkami


Jeden z najprostszych , a zarazem najstarszych przepisów jakie posiadam w swoich zbiorach. Kiedyś moja mama piekła to ciasto bardzo często , ale zawsze z jabłkami. Ja dorzuciłam jeszcze truskawki , które dodały wspaniałego aromatu i smaku.

Składniki:
- 4 jajka
- 1 szkl. cukru
- 1 i 1/2 szkl. mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 5 łyżek oleju
- aromat waniliowy

- jabłka , truskawki

Jajka ubić z cukrem na puszystą masę , wlać olej , aromat i jeszcze chwilę ubijać. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia , przesiać na masę i delikatnie wymieszać łyżką. Wyłożyć do natłuszczonej i wysypanej tartą bułką tortownicy. Na wierzchu poukładać pokrojone owoce (jeżeli truskawki są małe , to nie trzeba ich przekrajać). Piec 50-60 minut w temp. 180-200 st.C.

Print Friendly and PDF

11 komentarzy:

szarlotek pisze...

Evenko w twoim wydaniu proste=genialne:))))

Olciaky pisze...

Pyszotka nie ma co:)

kasiac pisze...

moja Mama też piekła takie samo ciasto i też z jabłkami:) czasami jeszcze dokładała pienę u góry i zapiekała. Ślicznie Ci sie upiekło to ciasto!

marilyn pisze...

mam fobię przed pieczeniem biszkoptu, bo podobno wiecznie opadają biszkopty, a z owocammi to już podobno dramat :( trochę się obawiam, ale tak zachęcają Twoje przepisy... :)

evenka pisze...

Bardzo Wam dziękuję :-)

Marilyn , u mnie zwykłe biszkopty nawet bez proszku do pieczenia raczej nie opadają , ale te z owocami , czasami trochę tak. Dlatego lepiej nie przesadzać z ilością owoców i nie zaglądać do piekarnika zbyt wcześnie ;-)

majana pisze...

Sliczny biszkopt z owocami! :) Proste, pyszne ciasto - takie najlepsze , po prostu !:))
Baaardzo smaczne zdjęcia Evenko:)

iis111 pisze...

lubie takie ciasta. Mam bardzo podobny przepis:)

evenka pisze...

Majanko , dziękuję :-) Często brakuje czasu (albo chęci) na jakieś wymyślne ciasto , a taki biszkopt nie zabierze nam go wiele ;-)

Iis , widzę , że nasze gusta są bardzo podobne :-)

majka pisze...

Slicznie wyglada ten Twoj biszkopt :-) Taki wyrosniety :-) Musze koniecznie wyprobowac ten przepis.

evenka pisze...

Dziękuję :-) Ciasto na biszkopt trzeba dobrze ubić i nie dodawać zbyt dużej ilości owoców , a wszystko się uda ;-)

magda k. pisze...

wygląda super ja też mam obawy przed biszkoptem ale może się skuszę i się uda :)

ShareThis