wtorek, 7 października 2008

Sernik orzechowy


Ten przepis chodził za mną od czasu , kiedy Dorotus podała go na swoim blogu. Piękne jak zwykle zdjęcia dodatkowo mnie kusiły , więc w końcu uległam ;-) Serniczek wyszedł przepyszny , a rodzinka była zachwycona (łącznie ze mną). Zresztą nie mogło być inaczej - nie dość , że sernik , to jeszcze z orzechami. Takiemu połączeniu naprawdę nie można się oprzeć :-)


Spód:

- 1¾ szkl. pokruszonych ciastek digestive (mogą być zwykłe herbatniki)
- 1/3 szklanki rozpuszczonego masła

Składniki wymieszać , wcisnąć w dno formy (tortownicy) o średnicy ok. 23 cm (u mnie 26 cm). Podpiec w temperaturze 175ºC przez 6 minut.

Masa orzechowa:

- 2/3 szkl. golden syrupu (u mnie syrop kukurydziany)
- 1/3 szkl. roztopionego masła
- 1 łyżka ciemnego brązowego cukru
- 2 jaja
- 1½ szklanki posiekanych orzechów włoskich (lub innych)
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Wszystkie składniki wymieszać, podgrzać, gotować 8 - 10 minut do zgęstnienia, ciągle mieszając. Wylać na podpieczony spód i odstawić na bok.

Masa serowa:

- 750 g sera śmietankowego (użyłam serka "Philadelphia" + kawałek tłustego sera białego)
- 1 szkl. brązowego cukru (część zastąpiłam białym)
- 2 łyżki mąki
- 4 jajka
- 2/3 szkl. śmietanki kremówki
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Ser utrzeć, dodawać stopniowo cukier, mąkę, jajka wbijać po jednym i dalej miksować. Na koncu wlać kremówkę i ekstrakt z wanilii, ponownie zmiksować. Masę serową wylać na masę orzechową.
Piec 1 godzinę w temperaturze 175ºC. Wyłączyć piekarnik , sernik zostawić w środku na jakiś czas (nawet na godzinę). Następnie wyjąć , do końca wystudzić i wstawić do lodówki na minimum 4 godziny.


Print Friendly and PDF

15 komentarzy:

iis111 pisze...

u Ciebie wszystko jest zawsze takie piekne i rowniutkie:) Jak Ty to robisz?;)
Widzialam ten sernik u Doroty i juz wtedy bardzo mi sie podobal.

An-na pisze...

Piękny i bardzo gładki sernik! Ja taki efekt osiągam tylko wtedy, kiedy piekę w kąpieli wodnej. Twój przepis wypróbuję na pewno.
Pozdrawiam serdecznie
An-na

atina pisze...

Jest absolutnie rewelacyjny! Też się do niego przymierzam:-) Pozdrawiam

edysia79 pisze...

Wcale się nie dziwię że ten przepis tak za Tobą chodził, że wychodził ;) Pięknie wygląda.
Ciekawi mnie tylko na czym sobie ten orzeszek siedzi ;)

Agata pisze...

Arabesko, czytasz w moich myslach. Od jakiegos czasu podaza za mna taki serniczek. Mam pytanie: czy sam ser Philadelfia wystarczy? Pozdrawiam

evenka pisze...

Dziękuję Wam !

Iis , no staram się jak mogę ;-))

An-no , ten sernik na szczęście nie wymaga "kąpieli wodnej" , więc myślę , że jest to dodatkowa zachęta , żeby go upiec :-)

Atinko , dłużej już nie zwlekaj , jest naprawdę pyszny :-)

Edysiu , posadziłam go na śmietance ;-)

Agatko , tak , jak najbardziej.W oryginale jest właśnie tylko ten serek , ale ja chciałam żeby mój sernik choć trochę przypominał taki typowo polski wypiek , więc dodałam białego sera własnej produkcji ;-)

majana pisze...

Evenko, cudownie wygląda Twoj serniczek! :)) Mnie także on już tak długo kusi, że chyba tez go wkrótce zrobię, zwłaszcza, ze uwielbiamy serniki, a z orzechami to juz na pewno niebo w gębie! :))
Sliczny, równiusienki , idealny jest Twoj serniczek.
Pozdrawiam :)

Casia pisze...

Evenko, cóż mogę powiedzieć. Jest cudny. Idealny w każdym calu :)

notme pisze...

Wyglada bosko! Tez lubie serniki a z z orzechami chyba bym go pokochala ;))

evenka pisze...

Majanko , zwłaszcza jako wielbicielka serników , nie możesz go nie zrobić ;-)

Casiu , dla mnie właśnie taki jest , niczego bym w nim nie zmieniała :-)

Notme , śmiem przypuszczać , że tak właśnie by było ;-)

Dziękuję za komplementy !

dorotus76 pisze...

Po prostu śliczny! :)

abbra pisze...

Evenko - rewelacyjny sernik i do tego piękne , apetyczne zdjęcia !
Też się czaję na ten sernik od jakiegoś czasu , mam już nawet orzechy włoskie - mam nadzieję , że uda mi się go zrobić [ lista ciast , które koniecznie muszę piec robi się niebezpiecznie długa ;) ]

evenka pisze...

Dorotus , cieszę się , że Ci się podoba i dziękuję za przepis :-)

Abbra , bardzo mi miło :-) Upiecz ten sernik jak najszybciej , bo ktoś Ci orzechy powyjada ;-)) Ja ostatnio zmieniłam trochę taktykę i staram się w miarę szybko wypróbowywać nowe przepisy , chyba , że chodzi o coś bardziej skomplikowanego , wtedy już niestety wrzucam do "poczeklani" ;-)

margot pisze...

Śliczny ,ten sernik .Ten sernik i taki z karmelizowanymi jabłkami
będą pierwszymi sernikami jakie upiekę .

evenka pisze...

Dziękuję Margot :-) Będę czekała na ten z jabłkami , bo mnie bardzo zaciekawił ;-)

ShareThis