wtorek, 5 lutego 2008

Muffiny bananowo-orzechowe



Kiedy trafiłam na ten przepis od razu wiedziałam, że to jest to, co lubię. A to dlatego, że jednym ze składników tychże muffinów jest jogurt, a jak już kiedyś pisałam (i moja teoria ciągle się potwierdza) - wszystko co z jogurtem, musi być dobre :-) Dopracowałam tylko jeden drobny szczegół, a mianowicie zmniejszyłam ilość proszku do pieczenia i teraz jest już idealnie :-)



Składniki na 12 sztuk:


- 1 i 3/4 szkl. mąki

- 3/4 szkl. cukru (ja dałam połowę brązowego)

- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

- 1/2 łyżeczki sody

- szczypta soli

- 1 jajko

- 1/2 szkl. oleju

- 1/2 szkl. jogurtu naturalnego (dałam waniliowy)

- 1 szkl. rozgniecionych widelcem bananów

- ekstrakt waniliowy

- ok. 3/4 szkl. siekanych orzechów włoskich


W jednej misce wymieszać wszystkie "suche" składniki (mąka, cukier, proszek, soda, sól), a w drugiej "mokre" (jajko, olej, jogurt, ekstrakt waniliowy). Następnie połączyć zawartość obydwu misek i lekko wymieszać. Na koniec dodać banany i orzechy. Ciasto nakładać łyżką do foremek muffinkowych i piec w temperaturze 180 st.C. około 25 minut.

14 komentarzy:

  1. Sliczne te muffiny!!!Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z bananami?!
    Oczywiście ,że zrobię!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Margot , ja właśnie takie lubię najbardziej :-) Oczywiście innymi też nie pogardzę , zwłaszcza , jeśli są wilgotne i mięciutkie w środku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam słabość do muffin, w kązdje postaci, każdy smak. Ostatnio nawet robiłam bananowe, ale same bananowe, bez orzechów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzechy to tylko dodatek , można je pominąć albo zastąpić czekoladowymi kuleczkami , czy też rodzynkami , ale przyznam , że najbardziej lubię właśnie z orzechami :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. To następne muffiny próbuję z orzechami :) Albo z bananami i orzechami. Albo cos pokombinuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffiny mają to do siebie , że bardzo szybko i łatwo się je robi , więc są dobrym "materiałem" do kombinowania ;-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Są przepyszne!!!!!!!!!!!!!!! najlepsze jakie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygladaja super! na jaka ilosc mufinek sa podane proporcje skladnikow?

    OdpowiedzUsuń
  10. Na 12 sztuk (już dopisuję).

    OdpowiedzUsuń
  11. najpyszniejaze, jakie robilam. Dziekuje za przepis. Kaska

    OdpowiedzUsuń
  12. czy ciasto ma być takie gęste, że ciężko odchodzi od łyżki? bo takie mi wyszło i nie wiem czy to dobrze czy źle?

    OdpowiedzUsuń