niedziela, 21 października 2007

Odwrócone ciasto ananasowe (Pineapple upside down cake)

 

Amerykański przepis z drobnymi przeróbkami. Zmniejszyłam ilość cukru (będzie wystarczająco słodkie) i dodałam troszkę mniej tłuszczu na spód (po odwróceniu wierzch).



Składniki:

Na wierzch:
- 10 dag masła lub margaryny
- 1,5 szkl brązowego cukru
- 1 puszka ananasów (ok.10 krążków)
- wisienki maraschino (10-15)

Ciasto:
- 15 dag masła lub margaryny
- 1 szkl cukru
- 4 jajka
- 3 szkl mąki
- 4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 szkl mleka
- aromat waniliowy

Sposób przyrządzania:
Masło dobrze ubić z cukrem, dodając po jednym jajku oraz aromat waniliowy. Ubijać tak długo, aż masa będzie puszysta. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać stopniowo do masy na przemian z mlekiem.
W międzyczasie przygotować wierzch ciasta. Blachę (ok. 23x30 cm) posypać równomiernie brązowym cukrem i wiórkami masła. Wstawić do nagrzanego (200 st.C) piekarnika na kilka minut przed pieczeniem całości.
Wyjąć blachę z rozpuszczonym cukrem i masłem, wymieszać i równomiernie rozprowadzić. Na wierzchu ułożyć plasterki ananasa i wiśnie. Na to wszystko wylać przygotowaną wcześniej masę i piec 35-40 min.(dla pewności sprawdzić patyczkiem). Upieczone ciasto, jeszcze gorące, odwrócić do góry spodem.

Uwagi:

Wszystkie składniki ciasta powinny mieć temp. pokojową.
Blachę można wyścielić pergaminem (łącznie z bokami) dla pewności, że ciasto nie przystanie do spodu.


1 komentarz:

  1. Wylewając to ciasto miałam obawy czy z tego coś będzie ,gdyz wylewa sie na roztopinone masło.Ale wyszedł
    Coś innego .Przy odwracaniu po wyjęciu z piekarnika trzeba uważac ,gdyż wylewa się jeszcze masło _ ja poparzyłam sobie stopę.
    Po wystudzeniu -smaczny

    OdpowiedzUsuń