wtorek, 23 października 2007

Masa do wafli II



To wersja masy o smaku owocowym. Wykonanie banalnie proste i szybkie. Równie szybko gotowe wafelki znikają z talerza. Smakuje jak krem śmietankowo-truskawkowy (w zależności od rodzaju użytej galaretki) :-)



Składniki:

- 1 szkl. cukru

- 1 szkl. śmietany

- 1 kostka margaryny lub masła

- 1 galaretka (u mnie truskawkowa)

- 1/2 szkl. mleka w proszku

- 1 paczka wafli (5 szt.)


Cukier, śmietanę i margarynę zagotować. Zestawić z ognia, wsypać galaretkę i dobrze wymieszać. Następnie lekko przestudzić i dodać mleko w proszku. Gdy masa trochę zgęstnieje (nie musi być zimna) przekładać wafle.
Można zrobić uboższą wersję (aczkolwiek również smaczną), przygotowując masę jedynie ze śmietany, cukru i galaretki.




9 komentarzy:

  1. Uwielbiam te wafelki:))muszę spróbować wersji z mlekiem w proszku. Mam pytanie-czy Twoje wafelki wychodzą hmm...lekko ciągnące?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się , że Ci smakują :-)
    Rzeczywiście wafelki są z lekka nawilżone od masy , ale chyba taki ich urok ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A już myślałam, że nie tylko do ciast ucieranych mam lewe rączki :P
    W moim domu też znikają w kilka minut:))
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły faktycznie smaczne. A znasz może jakiś przepis na masę do wafli z galaretką ale bez żadnego tłuszczu? Bo nie mogę znaleźć w necie a nie chce mi się eksperymentować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już OK, nie musisz odpowiadać - widzę, że próbowałaś wersji bez margaryny i ci wyszła smaczna - nie wyświetliła mi się dolna cżęśc tekstu. Sorry.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie, jaki rodzaj śmietany używamy w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwaśnej. Zwykle używam 18%, ale 12% też może być.

      Usuń
  7. Czy zamiast śmietany można dodać mleko?

    OdpowiedzUsuń